Nauczyciele

Ewa Drobek

Ewa Drobek

Język angielski

Ogromnie cenię sobie zaufanie, którym obdarzyli mnie moi wychowankowie, wybierając mnie na matkę chrzestną swoich dzieci, wiele lat po ukończeniu szkoły. Sama postrzegam się jako nauczycielkę z dużym poczuciem humoru i dystansem do świata i samej siebie. Potrafię się śmiać ze swoich błędów i mówić "nie wiem, ale chcę się nauczyć". Do wszystkich konkursów zgłosili mnie moi uczniowie, co jest dla mnie największym wyróżnieniem. Jako jedna z dwóch nauczycieli w Polsce zostałam wyróżniona w globalnym konkursie Global Teacher Award 2019. W październiku 2019 roku otrzymałam wyróżnienie w konkursie Nauczyciel Roku 2019 - organizowanym przez Głos Nauczycielski. Znalazłam się na liście 50 najbardziej zaangażowanych nauczycieli świata w globalnym konkursie Dedicated Teacher Awards 2020 - jako jedyna Polka.

Nauczyciel praktyk z 21- letnim stażem. Uczę języka angielskiego i niemieckiego, prowadzę 2 autorskie projekty - Żmichowska Śpiewa (gdzie od 7 lat wcielam się w rolę producenta płyt i rozwijam talenty wokalne oraz muzyczne młodzieży, organizuję koncerty i uczestniczę w konferencjach w Polsce i za granicą, dzieląc się swoją pasja i wiedzą z innymi nauczycielami) oraz Łazik Teatralny (gdzie od 12 lat zachęcam młodzież i rodziców swojego liceum do wspólnego chodzenia do teatru). Jestem członkiem i administratorem grupy Superbelfrzy RP, Nauczycielem Roku Języka Angielskiego BAS 2018, zostałam wyróżniona wraz z młodzieżą za projekt "Żmichowska Śpiewa" w konkursie Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Jestem członkiem międzynarodowej grupy nauczycieli Music Teachers for Global Peace - nie jestem muzykiem, jednak moje zaangażowanie w rozwój muzyczny młodzieży zostało docenione w ten wyjątkowy sposób. Zachęcam uczniów do udziału w akcjach charytatywnych współpracując z fundacją Face to Face with the world - z pomocą której wraz z uczniami opiekujemy się sierocińcem w Ugandzie. Jestem nauczycielem zwolnionym z teorii, więc pomagam swoim podopiecznym angażować się w projekty społeczne w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jestem wychowawcą z zacięciem artystycznym. Prywatnie jestem mamą i żoną, mam psa rasy mix jamniko - labradora. Kocham teatr i dobrą muzykę oraz oczywiście swoją pracę.

Katarzyna Włodkowska

Katarzyna Włodkowska

Język polski

Katarzyna Włodkowska W 2018 roku znalazła się w gronie 13 najlepszych nauczycieli w Polsce, w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielski. Eduentuzjasta, członek grupy Superbelfrzy RP, doradca metodyczny, nauczyciel języka polskiego i edukacji medialnej, Certyfikowany trener oświaty. Wyróżniona w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku”. W 2012 roku została wyróżniona w konkursie „Człowiek roku”, w 2017 wyróżniona tytułem „Najpopularniejszy Nauczyciel Powiatu” przez Głos Wielkopolski. Liderka programu Wiki- szkoła. Koordynator w projekcie społecznym „Lekcje w sieci". Swojego sukcesu nie mierzy wynikami rankingów, ale poczuciem spełnienia swoich uczniów.

Krzysztof Chojecki

Krzysztof Chojecki

Matematyka

Pomysłodawca darmowego projektu edukacyjnego Pi-stacja Matematyka; (www.pistacja.tv), dla którego stworzył ponad 500 filmów z matematyki. Wierzy, że fundamentem edukacji jest relacja. Bycie sobą jest dla niego wartością nadrzędną. W wolnym czasie poświęca się swoim pasjom. Maluje obrazy w oparciu o złotą proporcję i liczbę pi, a także szkoli swoje umiejętności tajskiego boksu. Magister inżynier matematyki finansowej Politechniki Gdańskiej i nauczyciel matematyki i menedżer ds. edukacji w Szkole Otwartej w Warszawie. Porzucił karierę analityka na rzecz nauczania matematyki. Szkoli nauczycieli z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, blended learningu oraz doradztwa zawodowego z narzędziem “Mapa Karier”. Autor szkolenia online o nauczaniu zdalnym, w którym wzięło udział ponad 5000 nauczycieli. Członek grupy Superbelfrzy RP. Współprowadzący dwugodzinnej lekcji online z matematyki, w której udział wzięło 4500 osób. Współtwórca projektu edukacyjnego "Lekcje z Legią", w którym uczestnicy rozwijają umiejętności rozumowania matematycznego poprzez doświadczanie zastosowania matematyki na przykładzie stadionu oraz piłki nożnej. Prelegent konferencji TEDx Milanówek “Co jeszcze mamy do odkrycia?”. Finalista plebiscytu Polskiego Radia “Nieprzeciętni 2019”. Członek inicjatywy społecznej W.I.E.M., która współtworzyła Korki.tv - program edukacyjny na czas pandemii dedykowany uczniom i uczennicom szkół średnich. Od niedawna autor bloga www.krzysztofchojecki.pl

Łukasz Szeliga

Łukasz Szeliga

Język polski

Doświadczenie zdobywał ucząc w Szkole Języka i Kultury Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w szkołach publicznych i prywatnych, w tym w International School of Kraków- jednostce edukacyjnej Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce. Współpracował do tej pory z przedstawicielami przeszło 60 państw. Ukończył filologię polską (spec. nauczycielską) oraz studia podyplomowe w zakresie glottodydaktyki polonistycznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest absolwentem studiów podyplomowych z marketingu internetowego na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Studiował również socjologię w ramach MISH na UJ. Od 2018 roku certyfikowany nauczyciel IB Business Management.

Z branżą edukacji związany od przeszło dziesięciu lat, a komunikacji od ponad pięciu. Posiada doświadczenie, jako nauczyciel na wszystkich etapach edukacji: edukacja wczesnoszkolna, podstawowa, gimnazja i szkoły średnie. W 2015 roku stworzył oddolną inicjatywę BeCom!, która przez ponad dwa lata łączyła młodzież z krakowskich szkół średnich z ekspertami z różnych branż. Organizator eventów edukacyjnych oraz warsztatów dla młodzieży. Członek inicjatywy społecznej W.I.E.M., która współtworzyła Korki.tv - program edukacyjny na czas pandemii dedykowany uczniom i uczennicom szkół średnich. Czynnie zaangażowany w Forum Nowej Edukacji- projekt społeczny, który wspiera i inspiruje tych, którym leży na sercu dobro dzieci i młodzieży. Ponadto doradza organizacjom i osobom prywatnym w zakresie komunikacji w mediach tradycyjnych i elektronicznych. Pracował m.in. dla Komitetu Organizacyjnego Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016, jako koordynator globalnej sekcji social media.

U dzieci i młodzieży rozwija umiejętności miękkie oraz kompetencje przyszłości w podejściu zorientowanym na ucznia, w którym wartości są równie ważne, jak relacje i poczucie psychicznego bezpieczeństwa. Od 2017 roku zajmuje się również tutoringiem edukacyjnym specjalizując się w pracy z uczniami i uczennicami z doświadczeniem migracji, którzy są wielojęzyczni.

Łukasz Szeliga wierzy, że edukacja jest fundamentem społeczeństwa rozwoju- społeczeństwa, które potrafi się ze sobą komunikować.

Marek Grzywna

Marek Grzywna

Biologia

Trener regionalny i lokalny w projekcie Lekcja:Enter, grantobiorca w Centrum Mistrzostwa Informatycznego, uczestnik programu Intel AI4Youth- program dla Couchów, dyrektor szkoły policealnej sygnowanej znakiem Made in Toruń. Nauczyciel biologii i informatyki, wykładowca anatomii i fizjologii w szkole medycznej, autor innowacyjnego programu zajęć w przyrodniczych „Science” , pomysłodawca i prowadzący zajęcia dla dzieci z programowania i robotyki, korepetytor, prowadzący kursy maturalne, egzaminator maturalny z biologii. Lider programu #SuperKoderzy i Mega Misja. Członek inicjatywy społecznej W.I.E.M zrzeszającej nauczycieli pasjonatów. Wspierający uczniów i nauczycieli poprzez materiały umieszczane w serwisie YouTube. Prowadzący zajęcia dla maturzystów z biologii w programie korki.tv w telewizji Metro. Koordynator projektu Lekcje w sieci. Autor innowacyjnego programu „ZArdiunowani”. Uczestnik „Projektu z klasą”. Laureat plebiscytu „Nauczyciel na Medal” pod patronatem Marszałka Woj. Kujawsko-Pomorskiego , nominowany tytułem „Przyjaciel SuperKoderów przez Fundację Orange. Autor w wydawnictwie Biomedica

Patryk Bojarski

Patryk Bojarski

Fizyka

Przygodę z fizyką Patryk rozpoczął stosunkowo późno, bo w ostatniej klasie liceum. Ciężką pracą i samodyscypliną samodzielnie przygotował się do matury korzystając z kursów internetowych. Najlepszy wynik w województwie lubelskim zapewnił mu miejsce na najlepszej uczelni technicznej w Polsce – Politechnice Warszawskiej. Obronił na niej tytuł inżyniera oraz magistra i postanowił kontynuować przygodę z naukami ścisłymi. Na studiach doktoranckich zgłębia nie tylko prawa przyrody, lecz także kształci nowe pokolenie inżynierów. Wykorzystując narzędzia współczesnej fizyki bada rozprzestrzenianie się informacji w sieciach społecznych.

Przez rok tworzył wideolekcje z matematyki oraz przeprowadził kilka webinarów przygotowujących do matury i egzaminu ósmoklasisty. Od kilku lat jest również redaktorem – pracuje nad darmowym podręcznikiem Fizyka dla Szkół Wyższych wydawnictwa OpenStax Poland oraz pisze skrypt o socjo i ekonofizyce. Obecnie pracuje w projekcie Ogarnij Inżynierię jako konsultant naukowy.

Patryk uwielbia popularyzować naukę i wierzy, że nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia można przedstawić w przystępny i zrozumiały dla każdego sposób. Dla równowagi ćwiczy również ciało: biega na długich dystansach, jeździ na rolkach oraz trenuje kalistenikę. Patryk jest duszą towarzystwa i ma niezwykłą umiejętność nawiązywania kontaktów przy każdej możliwej okazji. Więc jeśli jeszcze nie znasz Patryka, to pewnie niebawem go poznasz ;).